Laat ‘The rise-up’ maar beginnen!

We moeten in ieder geval nog wachten tot 9 februari voordat de zwembaden weer open gaan. Maar de tijd komt eraan dat we allemaal weer kunnen starten. Ben jij op zoek naar inspiratie om je voor te bereiden op deze ‘Rise-up’ periode? Zou je meer willen weten over het gebruik van goede feedback in de zwemles?

Doe mee aan de workshop ‘Effectieve feedback in de zwemles’

en leer hoe goede feedback bijdraagt aan de ontwikkeling van zelfvertrouwen en leren met meer plezier.

  • Dinsdag 9 februari, van 13.00 – 16.00 uur.
  • Kosten € 25,00 per persoon.
Ik doe mee!

In deze workshop:

  • vraag je je af of feedback geven nog wel moet en handig is;
  • leer je een nieuwe definitie van feedback;
  • leer je hoe feedback effectief kan zijn;
  • word je je bewust van de impact van negatieve feedback;
  • leer je om te focussen op ‘wat er goed gaat’;
  • oefen je met het geven van feedback in de vorm van een uitdaging;
  • maak je kennis met de fixed- en groeimindset;
  • leer je hoe je met feedback een groeimindset kunt bevorderen;
  • ontdek je het verschil tussen expliciete en impliciete feedback.

Herken jij deze vragen?

  • Wat moet ik zeggen als ik goede feedback wil geven?
  • Hoeveel en hoe vaak moet ik feedback geven?
  • Is ‘goed zo’ zeggen effectief genoeg als ik feedback geef?
  • Moet feedback die ik geef in alle fasen van het motorisch leren gelijk zijn?
  • Hoe kan ik impliciete feedback geven en toch zorgen dat kinderen beter gaan zwemmen?
  • Ik mag toch wel zeggen dat een kind het niet goed doet? Kinderen zijn toch geen watjes en leren kan toch niet altijd leuk zijn?
  • Welke feedback kan ik geven als kinderen niet door het gat komen of iets anders niet goed doen?

Wil je de komende lockdowntijd gebruiken om je te verdiepen in het anders begeleiden van kinderen. Dan is de workshop ‘Effectieve feedback in de zwemles’ iets voor jou.

Werkwijze

We trappen af om 13.00 uur. Je wordt meegenomen in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van feedback geven (en ontvangen). We bespreken de negatieve en positieve effecten van feedback. Je gaat samen met andere deelnemers op zoek naar andere formuleringen van feedback dan je gewend bent. Je ontdekt of je zelf een fixed- of groeimindset hebt. We gaan samen op zoek naar tips en tools die je nodig hebt om kinderen meer zelfvertrouwen en plezier te laten ervaren.

Meld je hier aan.

Praktische details  

We werken met ‘zoom’. Je krijgt een werkboek toegestuurd met opdrachten. Je krijgt veel praktische voorbeelden en er is alle gelegenheid om vragen te stellen. Ook is er voldoende ruimte voor uitwisseling met elkaar.

Onderwerpen die aan bod komen

  • Wat is feedback? Waar hangt het effect van af?
  • Doelen van feedback.
  • Feedback tijdens verschillende fasen van motorisch leren.
  • Feedback over resultaat en feedback over de uitvoering.
  • Voorbeelden van expliciete en impliciete feedback in de zwemles.
  • Feedback formuleren als uitdaging.

Doe ook mee!

Dinsdag 9 februari van 09.00 – 12.00 uur (kan iets uitlopen).

Er is plaats voor 30 personen. Vol = vol.

Kosten € 25,00 per persoon.

Na aanmelding ontvang je een bevestiging (kijk ook even in de spam, soms komt de mail daar terecht). Daarna ontvang je verdere informatie.

Ik zie je graag online!

Ik doe mee!

Kijk ook hier voor de workshop ‘Het roer gaat om: kinderen meer zelfstandig aan het werk’.